چهار راه سکوت
چهار راه سکوت مردی که در انتخاب اش حیرت زده شده است
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین

ضربه فرهنگی: عبارت ازاین که شخصی باعقایدی که دراوشکل گرفته بافرهنگی ورسم ورواجی که دراوزندگی کرده درمحیطی وفرهنگی قرارمی گیرد با فرهنگ وعقاید آن درتضاد است دچار ضربه فرهنگی می شود. اهمیت فهم ضربه فرهنگی: دانستن این موضوع ازاهمیت خواصی در زمینه خودش برخوردار است. باشناخت جوامع خود می توان آثار ضربه فرهنگی خصوصاً ضربه فرهنگی که انسان را به انحراف بکشاند شرنویشت انسان برایش ارزشمنداست نباید بقیمت دنیای دیگران آنرا بفروشد ونسبت به آینده خود چه درباب عقید وفرهنگ ورسم ورواج عرف مقبول باشد بی توجهی کرد .بنابراین برای تربیت انسان ونسل او دانستن این موضوع قابل توجه و خالی ازومفاد نخواهد بود.

پیش نهادی خوبی است

ادامه مطلب ...
 سؤال اصلی :حکم معاملات صغیرممیز چیست؟
 

در تبیین این سؤال می توان گفت که یکی ازشروط معامله داشتن اهلیت است ودرعدم آن معامله باطل خواهد بود در صورت که صغیر ممیز توانایی فهم ضرر ونفع خود را دارد آیا صغیر ممیز مانند دیگرمحجورین اهلیت معامله را ندارد؟

 

درحالیکه دیگرمحجورین به این دلیل که آنها توانایی شناخت ضرر و نفع خویش را ندارند مگر ورشکسته که دلایل خاص وجود دارد واجد شرایط معامله شناخته نشدند.

 

آیا صغیرتقسیم بندی شده کدام صغیرمی تواند معامله کند حکم معاملات کدام صغیر باطل است وشامل عدم اهلیت می شود واگرصغیر ممیزباشد می تواند معامله کند اگر می تواند باچه شرایط  و درکدام معاملات که دراین تحقیق مورد برسی قرار خواهد گرفت.

 

محمد صابر ذوالقرنین

پیش نهادی خوبی است

ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 43538
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


Show all


First menu

Second menu

Third menu

Fourth menu

Fifth menu