چهار راه سکوت چهار راه سکوت مردی که در انتخاب اش حیرت زده شده است آخرین مطالب
نويسندگان جمعه 21 خرداد 1395برچسب:, :: 19:41 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
کاندیدای جهانی برای خواستگاری باشعارپیوند قلب ها درمسیر تعالی موجودات نامی برای ادامه نسل شان جفت آفریده شده اند و ادامه نسل و انتقال علوم و تجربیات آنان جز از طریق ازداوج باجنس مخالف ممکن نیست. به اهمیت ازدواج تمام عقلاء عالم اذعان دارند و این امر بر مبنای اصول اخلاقی و اجتماعی است. نباید به آن فقط از عینک مادی نگاه کرد؛ بلکه ازدواج برعلاوه فواید مادی و اجتماعی، باعث تطهیر روح و تعالی شخصیت انسان می شود و انسان را از خطرات تدریجی انقراض نسل نجات می دهد؛ لذا من به عنوان خواستگار بین المللی از تمام زنان و دختران جهان که واجد شرایط ازدواج هستند احترامانه خواستگاری می نمایم. صابرذوالقرنین پیش نهادی خوبی است جمعه 21 خرداد 1395برچسب:, :: 14:26 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
فیسبوک: صابر ذوالقرنین تلگرام : saber zulqanian اسکایپ: saber zulqarnian ایمل:saberzul@gmail.com پیش نهادی خوبی استشنبه 23 آبان 1394برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
چکیده:دانستن مایه های اصلی عرفان اسلامی از کجا، نشأت می گیرد ازاهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا که درخلق جهان بینی و درک بهترمعارف عرفانی کمک شایانی خواهد کرد از این رو نیاز به بررسی بیشتری ومتقن تری احساس می شود که دراین بررسی اجمالی که دردوبخش، بخش اول کلیات ودربخش دوم به نظریه های حاکم درمورد مایه وخاستگاه عرفان اسلامی پرداخته شده است که مهم ترین نتیجه ای که می توان به آن اشاره کرد این است که باوجود نظریه برون انگاری مایه های عرفان اسلام ودلایل پرخم وپیچ آن نتواست که مشکل کجایی مایه و خاستگاه عرفان اسلامی را حل کند درمقابل نظریه درون انگاری مایه و خاستگاه عرفان اسلامی شده است به واقعیت نزدیکتر و از استدالال بهتر برخوردار است البته این نظریه هم به افراط وتفریط وتعادل خودش منجر شده است که همه می دانند که اسقرار همیشه در تعادل بوده است. کلیدواژه: عرفان، اسلامی،مایه،خاستگاه پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... پنج شنبه 9 مهر 1398برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
چکیده:هرجامعه متمدنی که ادعای پیشرفت علوم را دارد خالی از حکومت نبوده است. سابقه حکومت داری هرچند به شکل ابتدایی آن، قبل از میلاد تاهنوز در جوامع انسانی وجود داشته است؛ که بر روابط فردی واجتماعی مردم تأثیرگذاربوده است. فیلسوفان که تولید کننده اندیشه های فلسفی است. اندیشه ها ومسائل فلسفی در طول تاریخ فراز وفرود های زیادی دیده است. گاهی براوج توجه مردم وگاهی در انزوا قرار گرفته است. حالا ضروت دارد که بدانیم چه عامل در سعود ونزول رواج فلسفیدن و انتشار اندیشه های فلسفی وجود داشته است. عوامل زیاد ممکن داشته باشد یک از عوامل آن نقش حکومت ها در شدت وضعف اندیشه های فلسفی است.می دانیم که فیلسوفان در تحت قلمرو حاکمان زمانشان می زیستند. حاکمان درزندگی فیلسوفان بی تأثیرنبوده است بنابراین این بررسی مدعی بازتاب اجمالی نقش حکومت ها درشدت وضعف اندیشه های فلسفی است. که ازروش کتابخانه ای درجهت گیرد آوری مطالب کارگرفته و از روش توصیفی تحلیلی در بررس مطالب وبرونداد آن استفاده کرده است. که آوردن دونمونه نقش حکومت ها در شدت وضعف اندیشه های فلسفی در دو حوزه تمدنی غرب وشرق پرداخته که روند بررسی مهم ترین نتایج زیر بدست آمده است. 1- برخورد حکومت های در غرب وشرق براندیشه های فیلسوفان نزیک هم بوده است. 2- هرگاه اندیشه های فلسفی را حکومتی قبول کند نقش حمایت گری بازی خواهد کرد وسبب گسترش وتوسعه آن اندیشه خواهد شد. بنا براین لازم است که فیلسوفان خود حاکمیت سیاسی را بدست گیرند تافرد شایسته حکومت برمردم باشند وهمچنان سبب گسترش حقیقت جویی ومباحث عقلانی شوند. اگر خود نمی توانند حاکم شوند حد اقل اندیشه های فلسفی را به حاکمان وقت خوب تفهیم کرده وجلوی تضعیف گری حکومت ها را بگیرند.3- در اتهام سقراط خواندیم ایشان به اغواگری جوانان وتوهین وبی احترامی به ادیان آن زمان متهم است. همچنان که دراتهام شیخ اشراق هم شبه این بوده است، چنانچه ایشان را مقامات مذهبی وقت به حرف های خلاف دین متهم می کردند. ایشان را حطرناک برای حکومت توصیف کردند و ازحاکم وقت تقاضی مجازات را نمودند. کلید واژه: نقش، حکومت، شدت، ضعف، شرق، غرب، اندیشه های فلسفی. پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:, :: 16:23 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
بسم تعالی بررسی مفهوم وجود از دیدگاه مکتب اشراق مقدمه: هیچ مکتب فکری فلسفهای، بدون مقدمات زمینههای قبلی به وجود نیامده است؛ فلسفه اشراق نیز مشمول همین قانون کلی است. فلسفه اشراق نگاهی است جدید به فهم دریافت بشر از نظام هستی نحوه قرار گرفتن مراتب هستی، درسلسه وجود و آفرینش است. ناگفته نماند که انسان وقتی از مرحلهی شک و سفسطه عبور کرد و به واقعیت ماورای ادراک اعتراف نمود با بسیاری از موجودات روبرو شد، این موجودات در عین اینکه از هم ممتاز و نسبت به یکدیگر بیگانهاند، در اصل هستی مشترک بوده و در وجود با یکدیگر متحد میباشند. گروهی از این فلاسفه بر این عقیدهاند که واقعیت اصیل یک شیء را ماهیت آن تشکیل داده و آنچه در این مورد وجود نامیده میشود چیزی جز یک عنوان اعتباری نیست. گروهی دیگر برعکس، وجود را اصیل دانسته و ماهیت را یک امر اعتباری به شمار میآورند. فیلسوف اشراقی شهابالدین سهروردی ازجمله کسانی است که قائل به اصالت ماهیت بوده و وجود را یک امر اعتباری میداند. نگاهی دیگری به جهان هستی دارد ودرهستی شناختی خودش از واژه نور بهکارگرفته در بعضی اشارات آن مصادف باوجود دردیگرمکتب فلسفی است که درحالیکه اصالت ماهیتی است. ازاینرو، ضرورت احساس میشود که بدانیم وجود و ماهیت در نزد مکتب اشراق به چه معناست. ومنظوراز اعتباری وجود چیست؟ برای تحقق همین منظور این بررسی کوتاه که در اینجا سؤال اصلی ما را که مفهوم وجود در مکتب اشراق ازچه جایگاه برخوردار است؟ تشکیل میدهد برای پاسخ به این مسئله آن را در دو بخش، بخش اول کلیات و بخش دوم اعتباری وجود پی خواهیم گرفت انشاء الله. محمد صابر ذوالقرنین پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, :: 1:35 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
مقدمه:حقوق بشراصطلاحی نسبتاً جدیداست که پس ازجنگ جهانی دوم وتأسیس سازمان ملل متحد درسال 1945 وارد محاورات روزمره شده است .اما از همان ابتدا اختلافات بنیادین در این خصوص وحود داشته که برداشت مورد قبول ازمفاهیم بنیادین حقوق بشر چیست ؟مثلاً اینکه کدام حقوق، ذاتی انسان است؟ چه کسی آنها را مشخص می کند؟ ایا می توان انسان را به صورت انتزاعی و مستقل از جامعه ای که به آن تعلق دارد اوضاع واحوال اجتماعی، فرهنگی واقتصادی زیستگاه وی، فرض کرد ودارای حقوق دانست؟ اینها سئولاتی است که باید دربستر مبانی وپیش فرضهایی که در همه قرائتهای حقوق بشری وجود دارد، پاسخهای متفاوتی برآن یافت ازهمین رو مکاتب واندیشمندان جهان درصدد تعریف حقوق بشربرآمده، اززاویه های مختلیف تعاریف گوناگون را ارائه کردند. برای شناساندن هرعلمی ویا امتیازی که حق ویاتکلیف خوانده می شود نیازبه تعریف دارد. اگرتعریف نشود مبهم وناشناخته خواهد ماند. وحدود وصغور آن علم معلوم نمی شود که آن علم چه هدف را دنبال می کند ومسائل مطرح درآن کدام است وبران چه وضع شده است وروش شناسی آن علم چگونه است وکدام مشکل انسان را حل خواهد کرد. باتعریف هرعلمی روشن می شود مسیرکه آن علم تعقیب می کند کدام است وملاک ها وظوابط بکاررفته درآن چیست وعلم حقوق ازاین امرمستثناء نخواهد بود. که حقوق بشر یکی از شاخه های علم حقوق است برای روشن شدن آن نیازبه تعریف وبرری دارد وهمچنان نیازاست که بدانیم تعاریف ارائه شده ازکدام زوایه های است آیامی شود آنهارا دسته بندی کرد که سؤال اصلی این بررسی کوتاه این است که چه تعاریفی ازحقوق بشرارائه شده وچگونه می توان آن راارزیابی کرد؟برای پاسخ به این سؤال درسه بخش آنرا اجمالا پاسخ خواهیم داد بخش اول کلیات، بخش دوم انواع تعارف حقوق بشر،بخش سوم نگاه تطبیقی به تعاریف حقوق بشرخواهیم داشت. ذوالقرنین پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, :: 14:48 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
نظريه تكامل و نسل كنوني بشردرسيرتكامل انسان خداشناسي وخودشناسي بي تأثيرنيست مي دانيم كه مهم ترين و نزديك ترين راه خداشناسي نيز خود شناسي است. اگر انسان، خود را شناخت، ذات اقدس اله را بهتر و آسانتر ميشناسد و اسماء و صفات و افعال و آثار او را ميفهمد و هميشه به ياد او خواهد بود.
از جمله مطالبي كه طرح آن پيش از ورود به بحث «شناخت انسان در قرآن»، مناسب به نظر ميرسد، اشاره به «نظريه تكامل» و نيز تبيين وضع انسان هاي كنوني از حيث ريشه است.
فرضيه تكامل دارويني بر اين مبناست كه موجودي بدون روح، كم كم داراي روح شده و به صورت حيوان،مراحل كمال را پشت سر گذاشته و به شكل بوزينه و ميمون درآمده است. سپس با تطوّراتي ديگر و از دست دادن عضوهايي از بدن به صورت انسان دو پا و داراي قدرت سخن، تكميل شده است. پیش نهادی خوبی است ادامه مطلب ... شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
ضربه فرهنگی: عبارت ازاین که شخصی باعقایدی که دراوشکل گرفته بافرهنگی ورسم ورواجی که دراوزندگی کرده درمحیطی وفرهنگی قرارمی گیرد با فرهنگ وعقاید آن درتضاد است دچار ضربه فرهنگی می شود. اهمیت فهم ضربه فرهنگی: دانستن این موضوع ازاهمیت خواصی در زمینه خودش برخوردار است. باشناخت جوامع خود می توان آثار ضربه فرهنگی خصوصاً ضربه فرهنگی که انسان را به انحراف بکشاند شرنویشت انسان برایش ارزشمنداست نباید بقیمت دنیای دیگران آنرا بفروشد ونسبت به آینده خود چه درباب عقید وفرهنگ ورسم ورواج عرف مقبول باشد بی توجهی کرد .بنابراین برای تربیت انسان ونسل او دانستن این موضوع قابل توجه و خالی ازومفاد نخواهد بود. پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:, :: 20:51 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
22 بهمن روزی به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی مبارک شما دوست داران انقلاب باد پیش نهادی خوبی است 2 مهر 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
برگزاری همایش هنر وبیداری اسلامی دراتیوپی همایش هنر و بیداری اسلامی از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و با مشارکت دانشجویان دانشگاههای مختلف اتیوپی عضو NGO خانه حکمت هنر در محل سالن شهرداری آدیس آبابا برگزارشد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،هنر اسلامی با ابعاد مختلفش در اتیوپی از قدمت خاصی برخوردار است و اکنون این گروه از جوانان در صدد احیاء و ترویج آن هنرهای اسلامی بر امده اند . پیش نهادی خوبی است 2 مهر 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
رهبر معظم انقلاب از خرداد سال 1368 تا فروردین ماه 1390 در 148 سخنرانی از واژه بیداری اسلامی استفاده کرده اند که بیشترین این بیانات به سال 1389 و همگام با تحولات در کشورهای مسلمان منطقه مربوط می شود. رهبری معظم انقلاب اسلامی از واژه "بیداری اسلامی" برای اولین بار در 26 خرداد ماه سال 1368 استفاده کردند و طی سخنانی فرمودند:« امروز استکبار جهانى و قلدرهاى سیاسى عالم و امپراتوریهاى زر و زور در سرتاسر جهان که در فساد و انحطاط غرقند، با اسلام و نظام اسلامى دشمن هستند؛ زیرا افشاگر و تهدید کنندهى آنها، اسلام و بیدارى مسلمین است. طبیعى است هر کارى که علیه اسلام و نظام اسلامى و جمهورى اسلامى از عهدهى آنها برآید، مىکنند.» پیش نهادی خوبی است 2 مهر 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
بسم تعالی درسی که ازیادم نمی رود روزی که بوی بهاربه مشامم می رسید، درخیالم دشت های سبزوکوهای سربه فلک که دردامنه های آن هزاران گل پررنگ وزیبا رویده بود.انسان بادیدن آن منظره قشنگ ودلربا به یاد خالق اووظریف کاری های اومی فتد.
پیش نهادی خوبی است 2 مهر 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
بيداري اسلامي در جهان عرب اعراب، چون ايرانيان، از زماني كه با دولت هاي اروپايي آشنا شدند، به عمق عقب ماندگي خود و توسعه و پيشرفت اروپايي ها پي بردند. تاكنون راه حلهاي متعددي براي جبران اين عقب ماندگي ارائه شده است كه يكي از آن ها بازگشت به اسلام به مثابة دين و تمدن است.(1) بر اساس نوع پاسخ هاي داده شده به علل عقب ماندگي، آن ها را به چهار گرايش تقسيم مي كنيم. تذكر اين نكته ضروري است كه اين تقسيم بندي پاسخ هايي است كه در گفتمان بيداري اسلامي از سوي انديشمندان عرب مطرح شده و نتيجتاً نسيوناليسم، سوسياليسم و ايدئولوژيهايي از اين قبيل را پوشش نمي دهد. یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 3:43 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
انگيزةبيداري چكيده:دراين مقاله سعي شده است كه بطور خلاصه براي ايجاد انگيزه ،بابيان وضع موجود ،والهام ازاينكه ملتها بايدسرنوشت خويش رابادست خود رقم زنندودعوتي به سوي علم وعمل اشاره شده است. پیش نهادی خوبی استادامه مطلب ... پنج شنبه 18 خرداد 1398برچسب:, :: 20:49 :: نويسنده : محمد صابر ذوالقرنین
بسم الله الرحمن الرحیم بيداري اسلامي چکیده: بيداري اسلامي یرای ملت های خوابیده وهمچو مرده حیاتی و ضروری است و باید این نهال به رشد و ترقی حقیقی خویش برسد. مقدمه: بيداري اسلامي تحّركي است به سوي آگاهي ،معرفت وره گشايي برتكامل وقوّت. بيداري اسلامي نهاليست كه برويدياهم غرس شودنيازبه پروش،حمايت وهدايت دارد تادرمسير،آلوده وخزان نه شود. نسل ها ثمره و ميوه آن رابچشند وازآن پاسداري كنند. نتیجه گیری: نهال بيداري جوانه زده، مابايدآنراآبياري وهدايت كنيم تابه نتيجه برسد. نگذاريم خشك شود وجاي آن راعلف هرزه گيرد. پیش نهادی خوبی است
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|